i skolan

Sitter i skolan och väntar på att klockan ska bli 15, då börjar juldansen. Jag tror att det är världens töntaste påhitt, man dansar runt i en ring och klappar händer. Dagis-dans är vad det är.

Hela dagen har varit fylld av basket. Som jag är sååå bra på. Vi spelade två matcher och förlorade två. Vi hade slagit ihop våran klass med 8c:1. Jag, Julia, Nina, Elvira, Carro, Emma och Emelie kämpade i alla fall, blandat med massa skratt. Jag gjorde bort mig X antal gånger, men spela roll.



Haha, sen hände det lite roligt i klassrummet mellan matcherna.
Killarna hade just förlorat sin första match, precis som vi tjejer.
Jens: Men vi försökte i alla fall, och det är ju tanken som räknas
Jag: Men vi försökte ens inte, och det gick ändå bättre för oss än vad det gick för er

Hahahahha, så det kan gå. Kände mig lite smårolig, sådär :)

Efter dagis-dansen (juldansen) ska vi samlas i våran hemklassrum för att ta emot våra betyg. Jag är faktiskt inte så nervös, jag vet redan de flesta. Ett ämne är jag dock väldigt spänd, idrott. Jag kommer bli grymt besviken på mig själv om jag har G, men det är ju inget man kan göra åt.

Jag försöker intala mig varje dag att de betyg vi får nu egentligen inte spelar någon roll, det är ju nians betyg som ska vara bäst. Men samtidigt är det så svårt, för även om de inte spelar någon roll så spelar de roll. För en själv. Om man har urdåliga betyg nu, så blir "nedslagen". Eller hur man nu ska säga.. Jag skulle bli det i alla fall. Jag kommer att bli det, om det inte står vad jag vill att det ska stå på pappret.

Ååååh, jag är nog lite nervös trots allt.   



kommentarer

kommentera här:

namn:
kom ihåg mig?

e-post: (publiceras ej)

URL/din blogg:

kommentera här:

Trackback